Momenteel ben ik in een fase van mijn leven waarin ik de behoefte voel om anderen te helpen.”

semele uyttenbroeck
Afstuderend acteur

Wie ben je?

Een aantal woorden over mezelf: Ik ben Semele Uyttenbroeck. 

Komende vanuit een homeschooled familie die woont in een natuurrijk gebied op de Belgische taalgrens, ben ik opgegroeid in groot contact met de planten en de dieren. De natuur is voor mij de allerhoogste vorm van kunst, schoonheid en kracht en is steeds een grote inspiratiebron voor mijn werk. 

 

Nog een rode draad in mijn leven is muziek. Ik zing zielsgraag, speel piano en waag me af en toe aan songwriting. In mijn werk maak ik het liefst de crossover tussen tekst en muziek. Daarom is het mijn grote droom om door middel van muziektheater verhalen te blijven vertellen. Pure verhalen, echte verhalen, uit het leven gegrepen. Want het leven en alles wat er rondom ons gebeurt is, als je het mij vraagt, kunst met de grote ‘K’.

 

Naast spelen en creëren heb ik een grote passie voor delen. “Lesgeven” zoals men dat ook wel eens noemt. Ik vind het fantastisch om mensen met eenzelfde passie of hobby samen te brengen en ze te helpen groeien.

Wat toon je?

Ik laat geen werk zien op Festival Gemaakt omdat ik mijn afstudeerjaar volledig heb gewijd aan het contact met de wereld buiten school. Ik heb twee prachtige stages achter de rug, waarin ik mijn theaterruzgakje volledig heb kunnen vullen met wijsheid, plezier, ervaring en zelfvertrouwen. 

 

Zo speelde ik onder de vleugels van Dimitri Leue in de muziektheatervoorstellingen “Messia” en “Kameleonie”, waar ik als actrice, maar vooral als zangeres veel heb bijgeleerd. Ik kwam in een klein team terecht van rasechte professionals met behoorlijk wat jaren ervaring op de teller. Het was spannend om daar ingegooid te worden en m’n ding te doen, maar oh wat was het fantastisch! 

 

Mijn tweede stage was de productie “De Geheime Tuin”, een samenwerking van Theater Sonnevanck en Phion Orkest, waar ik de hoofdpersoon Sara mocht spelen. 

Het was super leerrijk om te ontdekken hoe verschillend de wereld van een klassiek orkest werkt, ten opzichte van de theaterwereld. Deze ontmoeting ging in constante dialoog met elkaar, om te waarborgen dat iedereen in de omstandigheden kan spelen die die nodig heeft.